Waar blijven de foto's en verhalen? Mijn uitleg en een beetje verwachtingsmanagement.

16 april 2015 - Luoyang, China

Graag zou ik elke dag mijn ervaringen in tekst en beeldmateriaal met jullie delen maar helaas heb ik daar vaak geen tijd voor. Hier komt binnenkort wel verandering in.

De voornaamste reden dat ik daar nu geen tijd voor wil vrijmaken is, dat vanaf Moskou tot aan de grens met Nepal mijn reis qua bestemmingen en data al vastgesteld stond. De Trans Mongolië Expres was een 15 daagse reis waarvan de bestemmingen en accommodaties vooraf al vast stonden. Daarnaast had ik besloten om met de trein door China te reizen. Omdat de meeste Chinezen er ook zo over denken was ik genoodzaakt om al mijn treintickets van te voren online te reserveren. Mijn verblijfplaatsen zijn ook afgestemd op de aankomst en vertrek data van de trein.

Ik heb dus maar beperkt de tijd om de plaatsen die ik aandoe te ontdekken en daar neem ik dan ook graag zoveel mogelijk de tijd voor. Hoe vaak ik ook vroeg op de dag het voornemen heb om in de avond tijd te spenderen aan mijn blog, loopt het 9 van de 10 keer toch anders. Naast de prachtige bezienswaardigheden en toffe ervaringen brengt vriendje toeval ook veel hele aardige en interessante mensen op mijn pad waardoor mijn goede voornemen vaak in de soep lopen.

Vaak ben ik snel een hele dag zoet met reizen, verkennen, ontdekken en eten. Dan heb je nog andere zaken als Couch Surf verblijven regelen, mail, skype sessies, was doen, zelf wassen, routes uitstippelen en etc.

Ik zei wel helaas maar ik vindt het eigenlijk prachtig zo en omdat de ervaringen zo intens zijn weet ik wel zeker dat ik ze over een aantal weken nog als de dag van gisteren kan beschrijven. (4 dagen treinen is bijvoorbeeld ook 2 en half week later geschreven). Alleen jammer dat jullie wat langer moeten wachten.

Het zou mooi zijn als ik in de avond inlog en mijn foto's gelijk kan uploaden, maar dat zou tegelijk ook wat onpraktisch blijken vanwege de honderden foto's die ik op een dag schiet. Daarom vindt ik het wel belangrijk om eerst een selectie te maken, dit kost wel de nodige tijd.

Kortom, mijn excuses voor de vertraging maar vanaf Nepal zal ik mijn bloggedrag verbeteren. Groetjes van de Shaolin Monks trouwens, wat een gedisciplineerde,  indrukwekkende vechtmachines zijn dat zeg. Ciao

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jantje: